Monday, January 31, 2011

~Musim Banjir BN menang bergaya~

26 Safar 1432H

Salam sejahtera semua, salam perpaduan & salam 1 ummah(^_^)

Berita rasmi:
9:44pm: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan keputusan rasmi:

BN - 6,699 undi
PAS -2,992 undi
Majoriti - 3,707 undi

Majoriti BN adalah 1,215 suara lebih tinggi daripada yang diperolehinya dalam pilihan raya umum 2008.
Calon BN= Mohd Azahar Ibrahim 39 tahun
Calon Pas= Normala Sudirman( cikgu Mala) 38 tahun

Setelah banyak provakasi yang di mainkan pihak media seperti isu  Salam Non- muslim. Sudah menjadi larangan dalam islam wanita salam tangan bukan mahram baginya tetapi ia menjadi bahan senda oleh pihak BN. Presiden MCA mempersoalkan kenapa cikgu Mala x salam dengannya. Sepatutnya BN selaku Parti pemerintah menerangkan halal haram bukan mempersendakannya. Sementelah, Cikgu Mala seorang yang berpegang teguh dan berprinsip mempertahankan hokum. Sifat tersebut menggugat kompentasi BN. Bahkan hokum itu sudah thabit x wajar dipersenda dan dimainkan lagi.  Menampakkan BN/UMNO x matang , bermain politik murahan malah menjadi tradisi mereka setiap kali bertanding dengan calon muslimat.

Dilaporkan dalam berita tahap kesedaran pengundi Tenang membanggakan walaupun berlaku banjir teruk di sekitar Labis dll tempat. Malah amat pelik apabila ‘tidak sedikit pon terjejas’ dan proses membuang undi berjalan dengan lancar. Huh, boleh pakai ke fakta ini.Confius?? 

Menang dan kalah adat pertandingan. Tahniah pada Cikgu Mala dengan kesungguhan anda di medan juang memberikan sinaran islam di bumi TENANG. Anda Memang Hebat dan andalah PEMENANG sebenarnya! KEpada Tok Ai, isilah kemenangan dengan sebaiknya. Sambutlah  slogan Juara Rakyat dengan sepenuh penghayatan. Semoga dapat menjalankan tugas selaku wakil rakyat ADUN TENANG dengan tenang, jujur dan amanah.

Wassalam.



No comments: