Thursday, July 2, 2009

++Datin Seri vs Mahasiswa++

Salam fisabilillah...




Siapa yang tak kenal Datin Seri Rosmah Mansor, Isteri kepada Perdana Menteri Malaysia yang begitu dekat pada hati rakyatnya ini..=) Ucapan terima kasih kepada Datin Seri kerana prihatin membela nasib mangsa kebakaran di Kampung Kerinchi, Pantai Dalam petang semalam. Kebakaran ini telah mengakibatkan 5 buah rumah terbakar. Datin Seri Rosmah Mansor pengasas penubuhan BAKTI telah memberi sedikit sumbangan sebanyak RM1000 setiap keluarga mangsa. Sementelah itu, Datin Seri dengan murah hatinya menhadiahkan sebuah rumah kepada mangsa supaya dapat meringankan bebanan keluarga mangsa. SYABAS! Adakah kebajikan ini untuk mencuri simpati dan perhatian rakyat agar imejnya yang kian tercemar ini dapat dibela? Waallahu 'ala taala a'lam..
Sesungguhnya, Allah Maha Mengetahui walaupun sebesar zarah! Datin Rosmah Mansor telah menjalankan sebahagian tugasnya selaku Isteri PM dgn baik, membela nasib rakyat tetapi saudara-maranya bagaimana?

Berita menuduh Datin Seri terlibat dalam konspirasi melemahkan gerakan mahasiswa ini amat mendukacitakan hati saya. mengikuti kes terbaru di UM ini. 2 ahli PMIUM disyaki terlibat mengganggu satu simposium yang dihadiri Datin Seri Rosmah ketika itu. Tuduhan kepada pelajar berkenaan kerana menconteng dinding dengan laungan "pembunuh Altuntuya,bom plastik c4, bini puaka dan wanita mongolia" serta di dituduh meyembah petrol ke permaidani merah beberapa jam sebelum dilalui Datin Seri. Wujud kemusyikilan dihati, berdasarkan fakta-fakta semasa Mohd Izzuddin Hilmi dan Mohd Syahruldeen Ahmad Rosli dituduh syeksen 427 kanun keseksaan bagi kesalahan khianat yang mengakibatkan kerosakan sekurang-kurangnya RM25. Malangnya, direman selama seminggu kemudian boleh dibicara ke Mahkamah.

Selepas kes ISA7 iaitu kes tujuh mahasiswa yang didakwa berdemonstrasi menentang AKTA ISA 2001 sedah selesai, kini mereka mencipta kes baru ini pula.
Pastinya ada kaitan untuk menakut-nakutkan mahasiswa sekaligus melemahkan gerakan pelajar yang dilihat aktif menegur kerajaan. Kita harap gerakan mahasiswa Islam kampus tidak lemah dengan cabaran hebat ini. Yang benar tetap benar, yang salah akan kalah akhirnya. Cabaran inilah harus kita hadapi dengan tabah demi mencapai kebenaran hakiki. -MAHASISWA CAKNA-Takbirrrr...

No comments: